Sunati-ne acum: 0264 52 00 20

Beneficiile germenilor de grau

Beneficiile germenilor

Germenii de grau sunt embrionii semintelor de grau, bogati in proteine, fibre, grasimi nesaturate, vitamina E, vitamina B1, B2, B6, fosfor, zinc, tiamina, magneziu si acid pantotenic. 

Care sunt beneficiile aduse sanatatii de germenii de grau?

Aproape orice afectiune poate fi ameliorata cu o cura de germeni de grau. Germenii de grau sunt embrionii semintelor de grau, acestia fiind o sursa importanta de proteine, grasimi nesaturate, fibre, vitaminele A, B1, B2, B6, D, E si K, fosfor, magneziu si zinc. Germenii de grau se recomanda atat persoanelor suprasolicitate, cu o viata activa, cat si copiilor, pentru a-i proteja de raceala sau gripa. Cura cu germeni de grau ajuta la intarirea sistemului imunitar, protejeaza muschii, aparatul circulator, plamanii si imbunatateste acuitatea vizuala. Totodata, aceasta cura este recomandata si in tratarea anemiei, a durerilor de cap, a insomniei, a asteniilor, nevrozelor si nevritelor.
Avand in vedere numarul mare de substante nutritive esentiale din germenii de grau, acestia aduc o multitudine de beneficii sanatatii noastre.

In primul rand, germenii de grau ajuta la reducerea nivelului colesterolului din sange, prin urmare, reduc riscurile problemele cardiovasculare. Germenii de grau contribuie si la imbunatatirea stocarii energiei in muschi si, de asemenea, sporesc rezistenta si vitalitatea organismului.

In plus, acestia ajuta la imbunatatirea proceselor de utilizare oxigenului de catre organism. Germenii de grau contribuie si la echilibrarea metabolismului si cresc abilitatea corpului de a face fata stresului.

Previn aparitia cancerului

Germenii de grau sunt o importanta sursa de fibre alimentare. Graul contine fibre solubile, esentiale pentru buna functionare a sistemului digestiv, tratand in acelasi timp constipatia. In plus, o dieta bogata in fibre contribuie la prevenirea bolilor cardiovasculare, la controlul diabetului de tip II, precum si la prevenirea aparitiei cancerului de colon.

Ne mentin frumusetea pielii

Fiind foarte bogati in antioxidanti, germenii de grau ne protejeaza celulele de actiunea negativa a radicalilor liberi, protejand astfel pielea impotriva imbatranirii premature. Totodata, germenii de grau au un efect pozitiv si asupra parului, acesta devenind stralucitor si matasos.

Intaresc imunitatea

Mai ales in sezonul rece, cura cu germeni de grau este indicata pentru intarirea imunitatii, atat la adulti, cat si la copii.

Detoxifiaza organismul

Germenii de grau previn anemia, elimina toxinele din organism si contribuie la imbunatatirea reflexelor corpului.

Germenii de grau contin antioxidanti

Germenii de grau contin o foarte mare cantitate de vitamina E complexa, ce include si antioxidanti naturali. Prin urmare, ajuta la prevenirea bolilor cardiace, a cancerului si a imbatranirii.

Germenii de grau protejeaza muschii, sangele, plamanii si ochii. Ei previn formarea cheagurilor de sange si contribuie la intarirea sistemului imunitar.

Acidul folic din germenii din grau ajuta la scaderea nivelului de hemocisteina si previne astfel deteriorarea arterelor. Vitamina B ajuta si la digestie, repararea tesuturilor si mentine pielea sanatoasa.

Germenii de grau sunt o bogata sursa de fibre naturale, esentiale pentru a mentine functionarea eficienta a intestinelor. Ei sunt de folos si in cazul constipatiei.

Reduc colesterolul 

Potrivit specialistilor, germenii de grau sunt pe locul doi in topul vegetalelor cu cel mai mare continut de fitosteroli, compusi cu o structura asemanatoare cu a colesterolului. Asadar, numai doua grame de germeni de grau pe zi reduc colesterolul cu aproximativ 10%, in doar doua saptamani.

Cum se pastreaza germenii de grau

Germenii de grau contin grasimi nesaturate, iar acestea reprezinta unul dintre motivele pentru care germenii de grau rancezesc foarte repede. Germenii de grau in stare bruta sunt destul de dificil de pastrat.

Daca ii pastrezi intr-un borcan sigilat, ei pot rezista pana la aproape un an. Dar, o data ce ai deschis borcanul, trebuie sa il depozitezi la frigider. Asigura-te ca germenii de grau sunt de fiecare data depozitati intr-un recipient inchis ermetic.

Germenii de grau congelati pot avea o perioada de valabilitate pana la noua luni.

Cum poti consuma germenii de grau

Daca nu esti alergica la gluten este recomandat sa incluzi pe cat posibil germenii de grau in alimentatia ta zilnica. Este de preferat sa-i pastrezi la frigider dupa ce ai desfacut punga, avertizeaza Dr. Oz ca sa previi rancezirea uleiurilor din continutul lor. Iata cateva idei ca sa-i incluzi in alimentatia ta:

foloseste-i in smoothie-uri. De exemplu, amesteca in blender lapte de soia cu iaurt, banane, miere de albine, fructe de padure si germeni de grau;

macina-i si presara pudra peste toate mancarurile pe care le consumi sau peste salate;

adauga-i in cerealele integrale de la micul dejun;

adauga-i in terciul de ovaz, daca obisnuiesti sa-l consumi;

amesteca-i cu iaurt simplu, nuci si miere;

include-i in diverse retete de deserturi, cum ar fi fursecurile, clatitele sau briosele;

poti sa faci ceai din germeni de grau daca infuzezi o lingura cu germeni in doua cani cu apa fiarta. Lasa-i 20 de minute, dupa care strecoara ceaiul;

amesteca-i in dressing-ul pentru salate.